Tjejvättern 2017 avklarad

Posted: June 10, 2017 in Uncategorized

Jaha, då var det gjort! 

Vi startade 9.16 efter pumpning av däck, påfyllning av vatten (och köp av vattenflaska då jag glömde den i lägenheten…..) och en energibar. Det var intressant för den här gången hade vi nåt att förhålla oss till och kände igen mycket av de första kilometrarna. Efter typ en mil tappade vi bort varandra så då trampade jag på i min ensamhet och tänkte många tankar. Bland annat på om jag skulle få köra hela loppet själv eller om vi skulle lyckas hitta varandra igen vid depån. Strax efter 2,5 mil såg jag att I hade stannat så då tog vi en paus och tog av oss lite överdragskläder o drack vatten. Sen rullade vi på fram till första depån. 

Där åt vi medhavda tunnbrödmackor med kyckling, brie, salami och grönsaker. Gott! Fyllde på vattenflaskorna och sen rullade vi in i Omberg nationalpark. Den var väldigt skön förra gången minns jag men tyckte det var rätt tungt denna gång. Benen var inte riktigt med.

Nästa stopp var RÖK och vi var tvungna att stanna vid rökstenen och ta en selfie. I depån tog vi det väldigt lugnt, var där nästan 20 minuter. Vi drack kaffe, åt pannkakor o oliver – mycket gott! Kissade o fyllde på vätska innan vi glada i hågen körde iväg mot sista depån. Det här var bästa etappen på hela loppet, vi hade bra flyt och trampade på med gott humör men det började göra riktigt ont i rumpan vid det här laget.

I Skänninge var det ett nytt ställe för depån. Mysig liten stad. Vi drack ingefärashots och tog ett äpple. Vi stannade lite för länge på den här depån, nästan 30 minuter. Men sen åkte vi vidare. Det var rätt tungt att cykla den här sträckan men det var ju ändå så stor skillnad från förra gången, det var så att vi pratade med varandra och kunde skratta osv. När det var en mil kvar tog vi ett kort vid skylten och sen körde vi in i Motala. Så himla stor skillnad mot sist! Det var riktigt härligt att gå i mål! 

Leave a comment